تعمیرات ماینر

دلیل بوی سوختگی سیم ماینر چیست؟ + فیلم

ماینر

ماینر وسیله‌ی استخراج رمز ارز دیجیتال است. استخراجش سود زیادی دارد. برای استخراج، دستگاه باید همیشه به طور شبانه‌روزی روشن باشد و این باعث ایجاد مشکل و آسیب‌هایی برای آن می‌شود و برای تعمیرش به تخصص نیاز است.

قسمت‌ها و اجزای یک ماینر شامل: هش‌برد، کنترل برد و پاور است.

دلیل بوی سوختگی دستگاه ماینر چیست؟

اگر با دستگاه کار کنیم، برق زیادی مصرف می‌شود. اگر بوی سوختگی آمد، با بررسی دستگاه می‌فهمیم که چند دلیل می‌تواند داشته باشد، مثلاً: اگر کابل دستگاه درون ماینر را شل بسته باشید، نیروی برق زیادی خواهان عبور است و دمای زیاد، عامل اصلی آب شدن سیم‌ها و بوی سوختگی و آتش‌سوزی است. در صورتی که دو شاخه را محکم به پریز وصل کرده و دو شاخه مصون باشد، ذوب و باعث آتش‌سوزی نمی‌شود. اگر فیوزدار باشد جریان برق را قطع می‌کند.

ایراد دستگاه ماینر در ریگ ماینینگ، کارت گرافیک و مادربرد، پاور است.

دلایل سوختن پاور ماینر چیست؟

منبع تغذیه که بخش مهمی در ماینر است، انرژی الکتریکی دستگاه را تامین می‌کند. از دلایلی که امکان دارد دچار مشکل شود، اشکال در مدارها، زیاد یا کم شدن ولتاژ و دمای بالا (گرما) است.

هش‌برد یکی از اجزای پردازش است که چیپست‌های پردازشگر روی آن قرار داده شده‌ است. یکی از علت‌های طول عمر چیپست‌ها و یک یا چند چیپست پردازنده، وجود هش‌برد است. برد، تمام قسمت‌ها و اجزاء را به هم وصل می‌کند. علل عیب و نقص آن، اشکال در یکی از مدارها، دمای بالا و ولتاژ زیاد است.

مهم‌ترین علل مشکل و نقص دستگاه‌های ماینر:

دمای بالای دستگاه، خاک، نم و رطوبت، قدیمی شدن، صاعقه، نوسانات ولتاژ برق مصرفی، قطعی برق، عوض شدن فرکانس انرژی برق ورودی بسته به اینکه طراحی قفل دستگاه ماینر چه برندی است، باعث ایجاد اشکال و آتش‌سوزی و بوی سوختگی می‌شود. در واقع مدار داخلی پاور ماینر و برند آن می‌تواند علت آتش سوزی باشد. اگر اتصالات پاور ماینر به دستگاه ماینر، محکم و صحیح و سیم‌هایش استاندارد باشد باعث آتش‌سوزی نشده و سرویس دستگاه باعث پیشگیری از آسیب می‌شود.

ماینر ده آمپر برق زیادی مصرف می‎کند. کابل استاندارد بایستی اندازه‌اش 5/1 سانتی‌متر و جنسش مس یا آلومینیوم باشد، که اندازه آلومینیوم نسبت به مس را باید 5/2 در نظر بگیرید. برای ماینر M 21 که به دلیل پرمصرفی، کابل دستگاه 5/2 و کابل مورد استفاده شما باید شماره 4 باشد، اگر یک ارتباط خوب برقرار کنید، اتصالات را با چسب برای مدت کوتاهی بچسپانید، ترمینال یا پیچ را ببندید، روی سرسیم‌های درون ترمینال با هویه قلع بریزید، پیچ ترمینال‌ها را خیلی سفت نکنید که سیم له شود و سیم‌ها را در اندازه کافی ببندید، مشکلی ایجاد نمی‌شود اما اگر سیم جریان برق فن دستگاه، جریان را خوب انتقال ندهد، با بوی سوختگی همراه است.

روش‌های مراقبت صحیح از دستگاه ماینر:

1- ماینر برای انجام تنظیمات به کامپیوتر متصل است. پس مشکل را در کامپیوتر می‌بینیم و آن را برطرف می‌کنیم.

2- در چهار طرف ماینر باید هوا وجود داشته باشد تا خنک شود و بهتر کارش را انجام بدهد. اگر از چندین ماینر استفاده کردیم باید فاصله‌ی میانشان را رعایت کنیم.

3- اگر مشکل انرژی الکتریکی وجود دارد از UPS بهره ببرید.

4- اگر مشغول کار با ماینر هستید، خاموشش کنید تا فشار وارد بر آن کم شود.

5- فن‌ها از قسمت‌های مهم دستگاه ماینراند. باید گاهی بررسی شوند تا در صورت وجود مشکل رفعش کنید.

6- اگر مدیر فارم هستید از سیم‌کشی و اتصالات منظم و مرتب بهره ببرید و طول عمر اتصالات را در نظر بگیرید.

7- دستگاه محافظ برق را به کار ببرید. به دلیل نوسانات انرژی الکتریکی یا کمی ولتاژ امکان قطع و وصل شدن هست. محافظ، کمی ولتاژ را کنترل و از دستگاه نگهداری می‌کند.

https://youtu.be/s_HvtG9ZIv0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.