آموزش ترید, آموزش ها, اخبار, تحلیل ارز دیجیتال, ترید ارز های دیجیتال

بیت کوین کی بالا میرود؟ Glassnode پاسخ میدهد

بیت کوین کی بالا میرود

بیت کوین کی بالا میرود: تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای

در این مقاله درپاسخ به بیت کوین کی بالا میرود , ما از تحلیل رسمی گلسنود استفاده کردیم.

ترجمه مقاله رسمی Glassnode

در این مقاله در پاسخ به بیت کوین کی بالا میرود ، ما به بررسی تحلیل زنجیره‌ای بیت کوین و اهمیت بررسی دینامیک چرخش سرمایه در بازار بیت کوین می‌پردازیم. میزبان در این ویدیو توضیح می‌دهد که بیت کوین ویژگی منحصر به فردی دارد که تحلیل زنجیره‌ای دائمی را ممکن می‌سازد و این اجازه را می‌دهد تا چگونگی تغییر جریان‌ها در طول زمان را تحلیل کنیم. موضوع مورد بحث در این ویدیو بررسی چرخش سرمایه و توزیع ثروت در بیت کوین از دیدگاه زنجیره‌ای است.

میزبان دو مدل مختلف برای تجزیه و تحلیل چرخش سرمایه در بیت کوین معرفی می‌کند، از جمله سود و زیان غیرحقیقی خالص در سیستم و موج‌های Hodle حقیقی. میزبان این مدل‌های مختلف و چگونگی استفاده از آنها برای نظارت بر پیشرفت دوره چرخش سرمایه نشان می‌دهد. سپس به معرفی وضعیت کنونی بیت کوین و نحوه ارتباط آن با چرخش سرمایه می‌پردازد و این مفهوم را از طریق استفاده از سرمایه حقیقی توضیح می‌دهد.

سرمایه حقیقی به عنوان سرمایه بازار زنجیره‌ای بیت کوین توضیح داده می‌شود و اندازه ارزشی تعدیل شده برای نقدی‌سازی آن است. میزبان سپس به بررسی جزئیات تحلیل زنجیره‌ای بیت کوین و اهمیت آن به عنوان مهمترین معیار برای درک دینامیک بازار منحصر به فرد این بازار می‌پردازد. در کل، این بخش اهدافی عمیق‌تر برای درک مفهوم چرخش سرمایه در بیت کوین و اهمیت آن برای سرمایه‌گذاری در این بازار را دنبال می‌کند.

تجزیه و تحلیل چرخش سرمایه در بیت کوین

مرحله 1: صفر شدن ارزش سکه‌های ساتوشی

در این بخش، سخنران به این موضوع می‌پردازد که ارزش سکه‌های ساتوشی در دهه گذشته تقریباً صفر شده است. اکثر سرمایه‌گذاران در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری خود را بر اساس ارزش دلاری اندازه‌گیری می‌کنند که به نظر سخنران در مواقعی مانند افت بازار کنونی منطقی‌تر به نظر می‌آید. سخنران همچنین در مورد این صحبت می‌کند که چگونه برخی از سرمایه‌گذاران در هر دوره خروجی و ورودی بازار، از جمله دوران خروجی و ورودی گاو نر و گاو ماده، از سرمایه‌گذاران تازه‌کار و کم‌تجربه به سمت خریداران کم‌تجربه جدید منتقل می‌شوند.

سکه‌های قدیمی در این دوران‌ها انباشته شده و اندازه آنها افزایش می‌یابد. به علاوه، سخنران در مورد مفاهیمی مانند چرخش سرمایه و تفاوت‌های بین پول گرم و پول سرد در بیت کوین نیز صحبت می‌کند. او اشاره می‌کند که محدوده سنی 3 تا 5 ساله اختصاصی به دوره اختراق بازار خرسی است و این گروه تنها درصد کوچکی از کل ثروت نگهداری شده را نمایندگی می‌کند.

سخنران به تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره‌ای برای پیگیری ائتلاف‌ها و جریان سرمایه در شبکه بیت کوین پیشنهاد می‌دهد و اظهار می‌کند که این چرخه به بیت کوین اختصاصی نیست و می‌توان آن را در کالاها، سهام و بازارهای دیگر نیز مشاهده کرد.

مرحله 2: تحلیل هزینه پایه

در این بخش از ویدیو، سخنران در مورد مدل‌های مختلف هزینه پایه استفاده شده برای تجزیه و تحلیل رفتار سرمایه‌گذاران در بازار بیت کوین صحبت می‌کند.

او به هزینه پایه دارنده‌های کوتاه مدت تمرکز می‌کند که تا انتهای دوران بازار خرسی به زیر هزینه پایه دارنده‌های بلندمدت می‌رسد.

او تأکید می‌کند که دارنده‌های بلندمدت که پس از تحمل نوسانات بازار وضعیت خود را به دست آورده‌اند، همچنان در بازار خرسی از دارنده‌های کوتاه مدت به زیر پیشرفت می‌کنند. او همچنین اشاره می‌کند که به عنوان ارزش قابل معامله افراد به بازار بازگشته است، همانطور که قیمت افزایش پیدا کرده است.

سخنران به آزمایش مجدد هزینه پایه دارنده‌های کوتاه مدت از سطح روانی حدود 28,000 دلار اشاره می‌کند که یک سطح روانی حیاتی برای مشاهده است. در نهایت، سخنران به بررسی استفاده از مدل‌های هزینه پایه و چگونگی اینکه دارنده‌های بلندمدت در بازار‌های خرسی همچنان هزینه پایه مفیدی دارند می‌پردازد.

مرحله 3: تأثیر دارنده‌های بلندمدت و کوتاه مدت

در این بخش از تحلیل زنجیره‌ای بیت کوین، سخنران به بررسی ارتباط بین دارنده‌های بلندمدت و کوتاه مدت و تأثیر آنها بر بازار بیت کوین می‌پردازد. سخنران برجسته می‌کند که در دوره‌های خرسی، دارنده‌های بلندمدت ممکن است از نظر عملکردی به مقایسه با کسانی که تازه خریداری کرده‌اند ضعیف باشند، زیرا اوضاع بازار خرسی را تحمل کرده‌اند.

از طرف دیگر، در دوره‌های بیش‌گرمایی بازار و کسب سود حداکثر، این دارنده‌ها می‌توانند با اشباع تقاضا از طریق فروش سکه‌های خود باعث فروپاشی قیمت شوند.

سخنران همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاران جدید با هزینه پایه بالا تأکید می‌کند که می‌توانند حساس‌ترین به قیمت باشند و در پایان بازار گاو بتدا بیت کوین را متوقف کنند. به طور کلی، ویدیو نقش سرمایه حقیقی و عوامل ترغیب‌کننده‌ای که باعث تصمیمات سرمایه‌گذاران بر اساس جریان ورودی و خروجی، سود و زیان می‌شوند، را برجسته می‌کند.

نتیجه‌گیری

در پایان، تحلیل زنجیره‌ای بیت کوین و نحوه تأثیر آن بر چرخش سرمایه در بازار بیت کوین را بررسی کردیم. این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که در بازار بیت کوین، عوامل مختلفی می‌توانند تغییرات قیمت را تحت تأثیر قرار دهند و اهمیت مانیتورینگ زمانی آنچه در زمینه چرخش سرمایه رخ می‌دهد، بیشتر می‌شود.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا مفهوم “بیت کوین کی بالا میرود” و “بیت کوین کی صعود میکنه” را از زاویه تحلیل زنجیره‌ای بهتر درک کنید و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را به نحوی مبتنی بر داده‌های موجود بهبود دهید.

Refrence: Glassnode | (1) The Cycle of Bitcoin Changing Hands – The Week On-chain 42, 2023 (Bitcoin Onchain Analysis) – YouTube

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.