آموزش ترید, ترید ارز های دیجیتال

روانشناسی ترید ارز دیجیتال چیست؟

سلام بر دنبال کنندگان سایت ماینر گانز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه روانشناسی ترید در ارز دیجیتال. امروزه موضوع درآمد دلاری بسیار داغ است. ممکن است که شما هم فکر کنید که ترید کردن در بازار کاری ندارد و شما باید صرفا چند ترفند از تحلیل تکنیکال بدانید و شروع به ترید کردن کنید. اما باید به شما بگوییم که همه ماجرا این نیست و شما باید خود را برای اتفاقات بسیار بزرگتری خود را آماده کنید.

به همین دلیل است که ما امروزه می‌خواهیم در مورد مهمترین اصل کسب سرمایه در بازار ارز دیجیتال با شما صحبت کنیم. اگر شما تریدر باشید، نیاز به روانشناسی ترید ارز دیجیتال خواهید داشت. حتی اگر شما از ماینر t2tz هم برای کسب در آمد از بازار نیاز داشته باشید، بازهم به روانشناسی ترید نیاز خواهید داشت. چرا که در برخی مواقع که پنیک در بازار ایجاد می‌شود، شما به جای ترسیدن و خاموش کردن دستگاه خود به داده‌ها و سختی شبکه نگاه خواهد کرد.

روانشناسی معامله گری چیست؟

به صورت کلی اساس نوسانات بازار مالی تنها دو چیز است. دلیل اول آن اخبار فاندامنتال است که موج‌ های بزرگ را در بازار مالی ایجاد می‌کند. و اما دومین دلیل آن ترس و طمع در بازار مالی است که می‌تواند مدت زمان دوام این موج‌ها را تغییر دهد. به این موضوع توجه داشته باشید که بازار به این سادگی‌ها قرار نیست که شما را ثروتمند کند. چرا که اصل و اساس کار آن بازی با احساسات شما است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روی تریدرهای زیان ده و سوده در در یک باز زمانی 5 ساله.

اولین و مهمترین عامل ضرر این دوستان روانشناسی ترید و یا همان روانشناسی معامله گری بوده است. این موضوع به این دلیل برای شما حائز اهمیت است که بازار ارز دیجیتال نیز نوعی بازار مالی است. شاید شما فکر کنید که اساس کار بازار ارز دیجیتال کار کردن ما ماشین حساب ماینر و یا بررسی این است که هر تراهش چقدر درآمد دارد. اما باید به شما بگوییم که رمز موفقیت در بازار ارز دیجیتال این است که شما اول روی روانشناسی ترید تمرکز داشته باشید و دوم روی دانش روز بلاک چین.

آموزش روانشناسی ترید ارز دیجیتال

ما در این بخش قصد داریم که مهمترین نکات روانشناسی ترید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم. در صورتی که هر بخش از آین مقاله برای شما نامفهوم و یا گنگ بود، بهترین کار این است که در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. همکاران ما نیز در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را به شما خواهند داد. تمام هدف ما در ماینر گانز این است که شما را در بازار ارز دیجیتال موفق به درآمد دلاری پایدار کنیم.

احساس FOMO

اگر بخواهیم مهمترین نکته در روانشناسی ترید ارز دیجیتال را برای شما مطرح کنیم که می‌ تواند به صورت جدی روی عملکرد شما تاثیر بگذارد، دقیقا همین احساس است. fomo یا همان Fear Of Missing Out که به احساس جا ماندن معروف است، معمولا با تحریک طمع شما، یک دام جدی را برای شما طراحی می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که در بازار ارز دیجیتال به دلیل موج های صعودی بسیار قوی که ایجاد می‌شود. و از طرفی فضای مجازی و فضای رسانه ای بسیار قوی این موضوع همیشه چالش بر انگیز است.

اما نکته منفی این موضوع زمانی که شما دقیقا موج صعودی در حال پایان است. شما مشاهده می‌کنید که تمام دوستان شما در حال سود کردن در بازار می‌باشند و فقط شما هیچ سود نکرده‌اید. زمانی که به اینستاگرام سر میزنید، پیج‌های زرد را مشاهده می کنید که امروز سود چند صد داشتند. در این زمان معمولا دو رویکرد وجود دارد. اولین رویکرد این است که شما هم به بدون بررسی تحلیل تکنیکال درست و یا دون بررسی تحلیل فاندامنتال درست شروع به خرید چند ارز می‌کنید.

و اما دومین حالت که اندکی برای ضرر کمتری دارد، این است که شما تمام زندگی و سرمایه خود را میفروشید و یک فارم مایند ارز دیجیتال راه اندازی می کنید. بدون اینکه بررسی کنید درآمد روزانه ماینر t2t 30th چقدر است. و یا بررسی کنید که آیا شما شرایط راه اندازی فارم را دارید و یا خیر. مهمترین نکته این است که شما بسیار زود از این کار خود پشیمان می‌شوید و به دنبال فروش همه چیز با ضرر می باشید. این جا همان جایی است که FOMO برای شما مشکل سازی می شود و منجر به زیان شما می شود.

دستکاری استاپ لاس

و اما اگر بخواهیم که در مورد دومین عامل زیاد تریدرهای خورده پا با شما صحبت کنیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که ترس دومین عامل زیان تریدرها می‌باشد. شما از ترس استاپ خوردن شروع به جایی آن می‌کنید، در حالی که به مارجین حساب خود و از طرفی شرایط بازار توجه ندارید. به عنوان مثال زمانی که بیت کوین در حدود 65 هزار دلار بود شما آن را به امید بیت کوین 100 هزار دلاری خرید کردید. اما نکته بسیار مهم این است که استاپ شما جایی در حدود 50 هزار دلار بوده است.

دقت کنید که ما در این بخش قصد نداریم که برای شما تحلیل تکنیکال آموزش دهیم. ما در این زمان قصد داریم که برای شما یک رویکرد مناسب را تعریف کنیم. زمانی که بیت کوین به زیر 50 هزار دلار آمد شما قبول نمی‌کردید که روند صعودی تمام شده است و شما باید به فکر فروش باشید. دقیقا این جا همان جایی است که مشکلات شما برای شما شروع می‌شود. شما با ترس پذیرفتن ضرر استاپ لاس حساب خود را جا به جا کردید. و در حال حاضر دچار یک زیان بسیار بزرگ می باشد. شما در با جو ثروتمند که حاصل از طمع است خرید کردید و سپس با ترس حاصل از ضرر نابود شدید.

دقت داشته باشید که کسب درآمد دلاری و ریالی زمانی از بازار ارز دیجیتال ممکن است که شما آگاهی مناسبی نسبت به موفقیت و پارامترهای آن داشته باشید. ما نیز در این مسیر قصد داریم که شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم. در صورتی که هر بخش نکاتی که در مورد روانشناسی ترید ارز دیجیتال برای شما مطرح می‌شود، گنگ و یا پیچیده بود. بهترین کار این است که است در بخش کامنت‌ها با مطرح کنید. ما نیز تمام سعی خود را به کار میگریم که با زبانی دیگر برای شما این موضوع را توضیح دهیم.

تکنیک Anchor price

یکی از تکنیک‌هایی که نهنگ‌های اصلی بازار ارز دیجیتال تمایل به استفاده از آن دارند. استفاده از تکنیک لنگر است. در این تکنیک ابتدا سقف ذهنی شما را افزایش می‌دهند و سپس شروع به فروختن دارایی خود می‌کنند. به عنوان مثال برای این که بیت کوین را حوالی 69 هزار دلار خالی کنند، نیاز به این داشتند که به شما قیمت بسیار بالاتری را منتقل کنند. به عنوان مثال به هدف بیت کوین را صد هزار دلار قرار دادند و حتی برای آن نیز یک چالش بسیار جالب راه اندازی کردند.

بله درست متوجه شدید چالش چشمان لیزری که تمام لیدر های بازار شروع به صحبت کردن در مورد آن می‌کردند. اما دقیقا این همان جایی بود که تکنیک‌های روانشناسی ترید ارز دیجیتال به شما کمک می‌کرد. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که کل مارکت به صورت منسجم روی یک موضوع اتفاق نظر دارد. این موضوع به این معنی است یک جای کار ایراد دارد. این جا دقیقا همان جایی است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از هیجانات فاصله بگیرید.

راه حل مقابه با چالش Anker Price

خوب ما در مورد این موضوع با شما صحبت کردیم که بزرگان بازار با تعریف یک قیمت بالاتر به دنبال افزایش احساس FOMO در شما می باشند. « در صورتی که راجب این تکنیک اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می کنم که از مقاله روانشناسی ترید ارز دیجیتال چیست، استفاده کنید. » زمانی که شما متوجه شدید که بازار در حال استفاده و بیان یک استراتژی است. بهترین کار این است که اولا شما پوکر فیش و پوکر مایند باشید.

منظور ما این از پوکر فیس و پوکر مایند این است که احساسات خود را در حداقلی ترین حالت ممکن نگه دارید. سپس شروع به مدیریت ریسک و همچنین مشاوره کنید. فرض کنید که شما در مشاوره های خود به این نتیجه رسیدید که تارگت 100 هزار دلار بیت کوین اندکی دور از دسترس است. اما بازار نیز در حال رنج زدن برای یک روند صعودی قوی است. بهترین رویکرد شما این است که 20 درصد از سرمایه خود را به بیت کوین تبدیل کنید. این کار با اهرم و همچنین استاپ لاس باشد.

اما 80 درصد مازاد سرمایه خود را تبدیل به ماینر کنید و سعی کنید که از مایند بیت کوین استفاده کنید و به در آمد برسید. در این صورت اگر بازار وارد ریزش شود، شما با بررس دو عامل باز هم به سود خواهید رسید. اولین پارامتر بررسی میزان هش ریت شبکه و دومین پارامتر آن نیز بررسی قیمت بیت کوین و استفاده از ماشین حساب ماینر می باشد. از طرفی مشاورین ماینر گانز نیز در این مسیر راهنمای شما خواهند بود.

تله آخرین خبر ( The last news )

یکی از چالشی ترین حالاتی که ممکن است شما را درگیر دام‌های روانشناسی ترید ارز دیجیتال کند، خطای آخرین خبر است. شاید جالب باشد که بدانید معمولا آخرین خبری که در زمان تصمیم گیری به شما می رسد می تواند روی تصمیم گیری شما تاثیر مستقیم داشته باشد و نظر شما را به صورت ناخدا آگاه تغییر دهید. به عنوان مثال فرض کنید که شما چند مشاوره دریافت کرده اید که خرید دوج کوین اشتباه است، چرا که بنیاد مشخص ندارد. در این زمان شما از خرید دوج به دلیل رشد 800 درصدی و ریسک بالا امتناع می کنید.

اما ناگهان با توییت ایلان ماسک در مورد دوج کوین مواجه می شوید که آن را به عنوان یک ارز معتبر برای خرید محصولات تسلا معرفی کرده است. این خبر قدرت بسیار بالا دارد و از طرفی دو احساس ترس و طمع شما را نیز در گیر می کند و شما به سادگی شروع به خرید دوج کوین می کنید، دون این که برای فروش آن برنامه ای داشته باشید. نه برای حد سود خود برنامه دارید و نه برای حد ضرر خود. شما صرفا خرید می کنید که بازار و سود های آن جا نمانید.

راه حل مقابله با چالش The Last News

اگر بخواهیم که تکنیک‌های روانشناسی ترید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم. تنها راه مقابله با این سو گیری ذهنی این است که شما یک برنامه ریزی مکتوب برای خرید و خود داشته باشید. منظور ما از برنامه ریزی مکتوب برای خرید و فروش استراتژی خرید و فروش نیست. چرا که استراتژی خرید و فروش شما زمانی که پا به بازار ارز دیجیتال می گذارید کامل می شود. منظور ما این است که روی کاغذ بررسی کنید که هر عامل چقدر قدرت دارد.

به عنوان مثال شما در مورد دوج کوین 5 خبر منفی دارید و 3 خبر مثبت. این موضوع در حالی است که داده های تکنیکال، فاندامنتال، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه در نظر گرفته شده است. شما با توجه به تعداد بیشتر اخبار مثبت درگیر هیجانات برای خرید و فروش نمی شوید. این موضوع دقیقا جایی است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برای هر معامله از آن پیروی کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت مختصر در مورد روانشناسی ترید با شما صحبت کردیم. در مقالات بعدی به بررسی تعداد بیشتری از این موارد برای شما خواهیم پرداخت. اگر شما به روانشناسی ترید ارز دیجیتال علاقه مند می‌باشید. پیشنهاد ما به شما این است که از کتاب روانشناسی ترید ارز دیجیتال معامله گر منضبط مارک داگلاس استفاده کنید. با ما در میان بگذارید که چگونه با بازار ارز دیجیتال آشنا شدید و آیا در دام روانشناسی ترید گرفتار شدید و یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.