اخبار

بازار نزولی؟ “خوب که چی” قهرمان شطرنج جهان

گری کاسپاروف و بیت کوین

گری کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج روس و رئیس بنیاد حقوق بشر، اصلاً از روند خرسی بازار ارزهای دیجیتال ناراحت به نظر نمی‌رسد. کاسپاروف، که همچنین از حامیان قدیمی بیت کوین است، در جریان اجماع 2022 به کوین تلگراف در رابطه با افکارش در مورد بازار نزولی گفت: «خوب حالا که چی؟؟!!!».

کاسپاروف اضافه کرد که فکر می‌کند 99 درصد تمام ارزهای دیجیتال «چرند» هستند، با این حال او بیان کرد که هم بیت‌کوین (BTC) و هم اتریوم (ETH) به دلیل نوسانات اخیر قیمت در حال حاضر در بازارهای مالی سنتی ادغام شده‌اند. او گفت:

آنها (بیت کوین و اتریوم) کمی بیشتر ضرر خواهند داد، اما بیشتر نیز سود خواهند کرد، این نشان می دهد اینها در حال حاضر در سیستم مالی ادغام شده اند. کل تاریخ بورس نیز دقیقا به این موضوع مربوط می شود. همیشه افراد زیادی بودند که پول زیادی به دست می آورند و سپس پول زیادی را از دست می دهند. اما در حال حاضر، حتی بدون تشخیص آن، بازارهای مالیBitcoin و Ether و سایر ارزها مرتبط را در این سیستم گنجانده‌اند.

بازار NFT دوباره رونق خواهد گرفت

کاسپاروف همچنین مطمئن است که با دیجیتالی شدن جهان، بازار توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT باز خواهد گشت. در حالی که مطمئناً بازار NFT نسبت به اوج خود کند شده است، گزارش صنعت اخیر DaapRadar نشان داد که حجم فروش NFT در ماه می 3.7 میلیارد دلار بوده است. اگرچه حجم معاملات نسبت به آوریل 20 درصد کاهش یافته است، کاسپاروف معتقد است که با ادامه تکیه جهان بر تراکنش‌های دیجیتال، بازار NFT دوباره باز خواهد گشت.

علاوه بر این کاسپاروف افکار خود را در مورد اینکه چرا یک مجموعه NFT در دسامبر گذشته با بازار NFT 1Kind راه اندازی کرد نیز بیان کرد. به گفته کاسپاروف، او می‌خواست علاوه بر نمایش دیجیتالی زندگی‌اش، بفهمد که این فرآیند چگونه کار می‌کند. او گفت:

من فکر می کنم مجموعه بسیار منحصر به فرد است. این احتمالاً اولین تلاش من برای به نمایش گذاشتن تمام زندگی من از روزهای اولیه کودکی، تا تغییر مسیر حرفه ای من از یک شطرنج باز حرفه ای به یک فعال سیاسی و حقوق بشری است. به گفته کاسپاروف، برگه بازی که او در برابر آناتولی کارپوف، استاد بزرگ شطرنج شوروی انجام داد و برنده شد، به قیمت 51 اتریوم فروخته شد. او همچنین افزود:

ویژگی بزرگ مجموعه من امتیازات من بود زمانی که در 9 نوامبر 1985 قهرمان شطرنج جهان شدم.

برای دیدن مصاحبه کامل کاسپاروف با کوین تلگراف می‌توانید اینجا را کلیک کنید

حق ترجمه و نشر این مطلب برای ماینرگانز کاملا محفوظ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.